Uiteraard willen wij jou of je kind graag behandelen voor logopedische problemen. Helaas is er bij onze praktijk soms sprake van een wachtlijst. Dat betekent dat je soms pas over 1-2 maanden een eerste afspraak mogelijk kunt maken. Dit is afhankelijk van het probleem, de locatie en je beschikbaarheid. 

Je kunt natuurlijk bij andere praktijken informeren of daar wel eerder ruimte is om een behandeling te starten. Helaas hebben vrijwel alle logopedisten in ons land te maken met wachtlijsten voor cliënten. Mijn collega’s en ik hadden het graag anders gezien. Je kunt ons helpen door een signaal aan je zorgverzekeraar af te geven. Een voorbeeldbrief hiervan vindt je hieronder. Zou je een kopie van dit bericht willen sturen naar de beroepsvereniging voor logopedisten via logopedie@nvlf.nl? Zij inventariseert hoe vaak dit voorkomt en bespreekt dit met de zorgautoriteit. Mogelijk kan er dan iets gaan veranderen.

Je kunt bij je zorgverzekeraar ook een verzoek voor zorgbemiddeling indienen. Een voorbeeldbrief hiervan en de telefoonnummers van de zorgverzekeraars voor zorgbemiddeling vind je ook hieronder. Misschien kun je dan ergens anders eerder worden geholpen. Als je toch graag bij ons wilt komen, kun je je gewoon aanmelden via ons patiëntenportaal. We zien elkaar dan op een later moment.

Stotteren

Voor kinderen boven de 8 jaar en voor volwassenen met een stotterprobleem hebben we op dit moment een behandelstop omdat de wachtlijst voor behandeling hiervan al ruim 6 maanden is. 
Je kunt je bij de volgende personen/instellingen aanmelden, zij zijn gespecialiseerd in de behandeling van stotterproblemen.

brief voor zorgverzekeraar wachtlijst
zorgbemiddeling
telefoonnummers zorgbemiddeling