Praktijkinformatie
Ouders zijn de belangrijkste personen in het leven van een kind. Daarom vragen wij u altijd om bij de behandeling van uw kind aanwezig te zijn. Onze ervaring is dat daarmee veel sneller resultaten bereikt worden.
Wij hebben een contract met een aantal zorgverzekeraars. Voor meer informatie klik hier.
Logopedie bij inAlmere Logopedie wordt bijna altijd volledig vergoed door alle zorgverzekeraars met wie wij een contract hebben. Voor kinderen geldt geen eigen risico en de nota’s worden rechtstreeks naar deze zorgverzekeraar gestuurd.

Aanmelden
U kunt zich aanmelden via de telefoon, e-mail of via het afsprakenformulier.
ook kunt u natuurlijk bij één van onze praktijken naar binnen lopen.
Intake
Helaas hebben we op dit moment een wachtlijst en is het niet altijd mogelijk om op korte termijn een intakegesprek in te plannen. De lengte van de wachtlijst is afhankelijk van het logopedisch probleem, de urgentie, de locatie en de tijd waarvoor u zich wil inschrijven.
Voor baby’s met eet-en drinkproblemen geldt GEEN wachttijd.
Voor volwassenen en kinderen die stotteren boven de 7 jaar , kan de wachttijd oplopen tot ca 6 maanden.
Bij het intakegesprek vraagt de logopedist de belangrijkste gegevens, uw hulpvraag en eventuele andere informatie. Zo mogelijk ontvangt u al een aantal adviezen en wordt de urgentie van uw hulpvraag bepaald.
Diagnose
De diagnose en het behandelplan worden met u besproken en door zowel de logopedist als uzelf ondertekend. In dit gesprek wordt ook de evaluatiedatum afgesproken. Het behandelplan kan tussentijds worden bijgesteld.

Behandeling
Onze behandelingen duren (afhankelijk van het probleem) meestal 6 tot 9 maanden.
Voor sommige problemen behandelen wij maximaal 3 maanden.
Belangrijk: Klik hier voor informatie over de identificatieplicht in de zorg (dit geldt ook voor kinderen).
inAlmere Logopedie werkt volgens de WGBO (wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst).
Klik hier voor onze praktijkfolder.